Κλασσική δερματολογία

Βρείτε λύση στο δικό σας δερματολογικό πρόβλημα!

Ακμή

Νόσος της τριχοσμηγματικής μονάδας. Οφείλεται στην αυξημένη λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων και είναι η πιο χαρακτηριστική νόσος της εφηβείας. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έξαρση και σε άλλες ηλικιακές ομάδες, λόγω συνηθειών, καλλυντικών, διατροφής, περιβαλλοντικών συνθηκών, συναισθηματικής φόρτισης. Οι θεραπείες είναι τοπικές -από του στόματος & επεμβατικές-, ανάλογα με το είδος της ακμής.

Ψωρίαση

Χρόνια, φλεγμονώδης δερματοπάθεια κατά την οποία το δέρμα καλύπτεται από μικρού ή μεγάλου μεγέθους παχιές, κόκκινες πλάκες, που καλύπτονται από αργυρόχροα λέπια. Συνήθως εμφανίζει κνησμό και δεν είναι μεταδοτική. Χρήζει θεραπείας. Τα θεραπευτικά σχήματα που ακολουθούνται είναι: τοπικά, από του στόματος, ενώ υπάρχουν και νεότερες βιολογικές θεραπείες.
Έκζεμα – Δερματίτιδα

Πρόκειται για δύο λέξεις με την ίδια σημασία, την ίδια κλινική εικόνα, αλλά διαφορετική αιτιολογία. Η μία είναι ενδογενής κατάσταση και η άλλη οφείλεται σε εξωτερικούς παράγοντες. Τα πιο χαρακτηριστικά συμπτώματα της νόσου είναι κνησμός, ερυθρότητα και ξηρότητα του δέρματος. Οι θεραπείες είναι τοπικές και συστηματικές. Πολύ μεγάλης σημασίας στη θεραπεία του εκζέματος/δερματίτιδας είναι η αποφυγή των ακατάλληλων υλικών, που έρχονται σε επαφή με την πάσχουσα περιοχή.

Παθήσεις νυχιών – Ονυχίες

Πρόκειται για καταστάσεις των νυχιών που άλλες φορές οφείλονται σε συστηματική πάθηση ή υποκείμενη δερματοπάθεια και άλλες αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα νύχια. Κάποιες από αυτές έχουν θεραπεία και κάποιες άλλες όχι. Για τις ονυχομυκητιάσεις εφαρμόζεται θεραπεία με Laser Nd-Yag

Μυκητιάσεις

Παθήσεις του δέρματος, των νυχιών και των τριχών που οφείλονται σε μικροοργανισμούς που ονομάζονται μύκητες και χρήζουν θεραπείας τοπικής ή από του στόματος.

Θυλακίτιδες

Παθήσεις του τριχικού θυλάκου που οφείλονται σε ποικίλους μικροοργανισμούς και θεραπεύονται, πλήρως, με τη χρήση των κατάλληλων σκευασμάτων.

Δοθιήνες

Οξεία, σταφυλοκοκκική φλεγμονή του τριχικού θυλάκου και των γύρω ιστών, που χρήζει άμεσα θεραπείας.

Μολυσματικό κηρίο

Συχνότατη, κυρίως κατά την παιδική ηλικία, ιδιαίτερη μεταδοτική λοίμωξη της επιδερμίδας, που απαιτεί άμεση θεραπεία.

Τριχόπτωση

Αραίωση του τριχωτού της κεφαλής ή απόπτωση των τριχών, που οφείλεται σε ενδογενείς ή εξωγενείς παράγοντες και βελτιώνεται με την κατάλληλη θεραπεία.

Αλωπεκίες

Αραίωση των τριχών από το τριχωτό ή το γένειο ή άλλο έντριχο σημείο του σώματος, ποικίλης αιτιολογίας, που τις περισσότερες φορές απαιτεί μακροχρόνια θεραπεία.

Ροδόχρους νόσος

Φλεγμονώδης δερματοπάθεια που χαρακτηρίζεται από πολύ ευαίσθητο δέρμα, συνήθως με ευρυαγγείες, ερυθρό και θερμό. Προσβάλλει το πρόσωπο, κάποιες φορές και τα μάτια, μπορεί να συνοδεύει άλλες συστηματικές παθήσεις και απαιτεί θεραπεία.

Παρασιτικές Δερματοπάθειες (Ψώρα, Φθειρίαση, Παρασιτική κνήφη)

Οφείλονται σε διάφορα παράσιτα (άκαρι ψώρας, οικιακά ακάρεα, ψείρες, ψύλλοι) ή έντομα και είναι έντονα κνησμώδεις.

Ιδρωταδενίτιδα

Φλεγμονή του τριχοσμηγμστικού αδένα σε περιοχές, όπου υπάρχουν άφθονοι ιδρωτοποιοί, εκκρινείς και αποκρινείς (μασχάλες, μηρογεννητικές πτυχές). Επώδυνες βλάβες, που δεν υποχωρούν χωρίς θεραπεία. Εφαρμόζονται βιολογικές θεραπείες.

Σπίλοι – Δερματοσκόπηση

Οι επονομαζόμενες ‘’ελιές’’. Μελανινοκυτταρικοί και μη σπίλοι, άλλοι καλοήθεις και άλλοι κακοήθεις. Η μόνη θεραπεία τους είναι η χειρουργική αφαίρεση. Αυτή πραγματοποιείται άλλες φορές για λόγους υγείας και άλλες για αισθητικούς λόγους. Η μοναδική μέθοδος ελέγχου ενός σπίλου είναι η δερματοσκόπηση.

Λεύκη

Απώλεια χρώματος σε διάφορα σημεία του σώματος, λόγω αυτοάνοσων μηχανισμών.

Κνίδωση

Πρόκειται για την πιο κλασική έκφραση αλλεργίας στο δέρμα. Χαρακτηριστική βλάβη είναι οι πομφοί. Οι αιτιολογία της ποικίλλει, όπως και η θεραπεία της. Οι βλάβες είναι έντονα κνησμώδεις και μοιάζουν με τα ‘’τσιμπήματα της τσουκνίδας’’.